24 Temmuz 2008 Perşembe

Any Given Sunday & Al Pacino

Metot oyunculuk denince akla gelen isimlerin başında gelen, her rolde manyak karakterlere bürünen Al Pacino abimizin Any Given Sunday/Kazanma Hırsı filminde yaptığı konuşma film kadar konuşulan, bazı teknik direktörler tarafından oyunculara izlettirldiği söylenen şahane bir sahne;




"ne soyleyeceğimi bilemiyorum
üç dakika sonra profesyonel kariyerinizin en önemli mücadelesi başlıyor. her şey bugune bağlı. ya takım olarak düzelir. yada parçalanırız. santim santim. ta ki biz bitene dek. şu anda cehennemdeyiz. inanın. burada kalabilir ve kendinizi harcayabilirsiniz ya da tekrar ışığa ulaşırız. cehennemden yavaş yavaş çıkabiliriz. bunu sizin için yapamam. çok yaşlıyım. etrafa bakıyorum ve bu genç yüzleri görduğümde, orta yaşlarda bir erkeğin yapabilecegi tüm hataları yaptığımı düşünüyorum. tüm paramı savurdum. beni seven herkesi uzaklaştırdım. aynada gördüğüm surata bile dayanamıyorum.

yaslandığınızda sizden birşeyler alır. bu hayatın bir parçası. ama birseyleri kaybetmeye başladığınızda öğrenirsiniz. hayatın santimlerden ibaret bir oyun olduğunu anlarsınız. maçta hayatta ve futbolda hata payı okadar düşük ki. erken yada geç atılan bir adım, sizi hedefinizden uzaklastırır. yarım saniye yavaş yada hızlı kalırsaniz, yakalayamazsınız. her yerde santimler önemlidir, hayatın her molasında, dakikasinda ve saniyesinde. bu takımda o santimler için savaşırız. bu takımda biz ve etrafımızdaki, herkes, o santim için savaşır. o santim için tırnaklarımızla boğuşuruz. çünkü birbirine eklendiğinde kaybetmek ile yenmek arasındaki farkı belirleyecek! ölmek ile yaşamak arasındaki farkı!

şunu bilin: her oyunda ölmeye hazır olanlar o santimi kazanacaktır. bundan sonra bir hayatım olacaksa nedeni, o santim için savaşmaya ve ölmeye hazır olmamdır. yaşamak budur işte. yüzünüzün önündeki onbeş santim! bunu yapmanızı sağlayamam. yanınızdakine bakın! gözlerine bakın! sizinle beraber o santim için savaşacak birini göreceksiniz. kendisini takım için feda edebilecek birini göreceksiniz. gerektigi zaman aynı şeyi sizin de onun için yapacagını bildigi için. işte bu bir takımdır. ya takım olarak düzeliriz. yada birey olarak ölürüz."


Hiç yorum yok: