3 Aralık 2008 Çarşamba

Cem Dizdar -Bülent Yavuz-12 eylül


Haftasonu zap yaparken Cem Dizdar'ı görür görmez durup şöyle bir bakarken eski Mhk başkanı, oldum olası sevimsiz en önemlisi de samimiyetsiz görünen Bülent Yavuz ile ikisine dair açıkladığı anektod çok önemliydi.
Dizdar'ın çocukluğunun ve gençliğinin geçtiği Samsun'da lisede Milli Güvenlik dersine bir kere nöbetçi hoca babında girdiniz dedi, ardından Bülent Yavuz şaşkın gözlerle izlemeye başladı gelişmeleri ve bomba geldi. Cem Dizdar solculuktn içeri alındığını ve o dönemde Bülent Yavuz'un kendisine bir tokat yapıştırdığını burnunun kanadığını falan ekledi, ayarın kralını verirken Bülent Yavuz sadece hatırlamıyorum ve son olarak kabul etmiyorum derken bile şaşkınlığını atabilmiş değildi. Canlı yayında bile nasıl olurdu, bu ülkede yapılan hep yanlarına kar değilmiydi yıllar sonra hiç beklemediği köşeden golü yemişti.

Dün fanatik gazetesinde bu yöndeki soruyada gayet açık ve net cevap vermiş güzel insan Cem Dizdar; Aramızdaki fark şu, onlar hatırlamıyor biz hiç unutmuyoruz...

Soru: sevgili cem dizdar beşiktaş mualifliğini bülent yavuz karşısında göstermenizi diliyorum 12 eylül den kalma hesap defterini kapatacakmısınız masadamı kalacak?? furkan

Cem Dizdar: İzlediyseniz, o defterin o bölümünü kapattık. ama başka bölümlerle ilgili parantez açık, fırsat buldukça ve yeri geldikçe hepsini kapatmaya çalışacağız, ölene kadar. Çünkü aramızdaki fark şu, onlar hatırlamıyor biz hiç unutmuyoruz...

Verilen soru ve cevaplardan Dizdar'ın kurnazlığıyla güldüren ve yine güzel tespitler yaptığı bazı bölümler;
Soru: MRB.SAYIN DİZDAR BİR BEŞİKTAŞ TARAFTARI OLARAK NE ZAMAN ŞÖYLE ARKAMIZA YASLANIP RAHAT BİR MAÇ İZLEYECEĞİZ? HER MAÇ TABİRİ CAİZSE ÖLÜP ÖLÜP DİRİLİYORUZ BU FENERBAHÇE MAÇI OLSA DA AYNI KOCAELİSPOR MAÇI OLSA DA? HERHALDE BU ÜKEDE EN ÇOK KALP SORUNU OLAN BEŞİKTAŞ TARAFTARIDIR. SİZ NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ ACABA HAKSIZ MIYIM? M.G.

Cem Dizdar: Arkaya yaslanarak maç izlenmez. Maç ayakta heyecan içinde izlenir. hoplaya zıplaya, güle ağlaya izlenir. Futbol insanın yüreğini ağzına getirmiyorsa oyun değildir zaten. Maça gidip heyecanlanalım derim... Ya da gelin birlikte heyecanlanalım, bu daha iyi olur...

**
Önemli ve de ihtiyacımız olan bu 'uyanıklık'tır. aklımızı uyanık tutmaktır. Beşiktaşlı duruşu, Demirören'in ve ekibinin tarif ettiği bir şey olamaz, çünkü o zaman biz o duruşu tutturamayız. O duruşun içinde kazanmak için oynamak ama kaybetmeyi bilmek, rakiple oynadığımızı bilip ona saygı göstermek gibi asıl değerler vardır. Sorumluluğu üstlenmek, "Bunu ben beceremedim" diyebilmektir. Birazda Denizli'nin son maçtan sonra söyledikleri, söylediğini nasıl söylediğidir o duruş. İnsan duruşunun, bir başka biçimde tarifi, Beşiktaşli diliyle tarifidir. Elbette zarar veriyorlar herşeye, hayata, futbola ve insanlara... Düşünün o Antalyalı çoçuğun attığı tayla gözünden yaralanan belki de göremeyecek olan çocuğun o gözünde sönen ışıkta onların payı olmadığını mı düşünüyoruz. Ben düşünemiyorum. Farklı düşünüyorum iddiama rağmen benim bile payım vardır o çocuğun ışığının sönmesinde....

3 yorum:

indian dedi ki...

Hakkaten farkli bi adam , ilginctir ben senin blogundan sonra farkettim ustadi . Spor yazari deyip geciyodum .

ferdinand dedi ki...

Cem Dizdar can'dır:)
Konuşmasıyla, hal ve hareketleriyle mahallemizden bir abi gibi ama her mevzuya hakim aynı zamanda entellektüel tarafı da olan harbi bir adam ve futbolsever. Beşiktaşlı oluşu da benim için sadece tuzu biberi olur. Keşke onun gibi yazarların-yorumcuların sayısı çoğalsa. Kendisi geçen sene trtde program yapıyodu gayet güzel de gidiyodu ama Cem Dizdar gibiler abukluk üzerinden prim yapan reyting kovalayanlardan olmadığından program bitti. bizde ahmet çakarlara,samet aybabalara kaldık gene:)
neyseki cnn turkteki futbol extra ve haberturkteki okay karacanın program var da az soluk alıyo insanlar.

okan10 dedi ki...

Ülkenin yorum yapmak için yorum yapanlara degil cem abi gibi yorum yaparken insanı degerleri aşaglamayaarak ve tvnin reyting alması için kendine kişiligine peşkeş çekmeyeçek adamlara ihtiyaçı var...cem abi çok teşekurler bir umudumuz sende...dostum çok güzel bir blog olmuş okurken hayatı gördüm hayatın iyi yanlarını özellikle hesapsızca baglanmayı..kendine iyi bak yeni yazılarını sabırsızca bekliyorum özellikle zeki demirkubuzla ilgili..sende bir istedim oluçak birazda YILMAZ GÜNEYLE ilgili bir şey yazarsan çok mutlu olurum..dostça kal...şunu bilesin gerçekten iyi insanlar var her şey bir nedeni vardır aslında nedensizlik burdan dogar bence..