22 Ocak 2009 Perşembe

There Will Be Blood ve O An

Stop crying, you sniveling ass! Stop your nonsense. You're just the afterbirth, Eli.


Daniel Planview ve Eli Sunday'in müthiş karakter aalizleri ve yağan repliklerin ardından Kan Dökülecek...
Geçtiğimiz yılın bana kalırsa en başarılı filmi ve oyuncu performansı bu filme ve My Left Foot'un ardından heykelciğe uzanan Daniel Day Lewis'e ait.
Ateşli Geceler, Manolya ve Aşk Sarhoşu gibi filmleriyle genç kuşak Amerikalı yönetmenlerin en başarılıları arasına giren Paul Thomas Anderson, Upton Sinclair’ın ‘Petrol’ adlı romanından uyarladığı son filmi Kan Dökülecek’te kanla, petrolle, parayla örülmüş bir tarihin sayfalarını karıştırırken, insanın içindeki şiddete, kapitalizm ve din eleştirisinin yanında insana dair evrensel sorular sordurmayı da başarıyor.

Filmde birçok sahne mevcut ki akıllara kazınan ama benim gibi birçokları için milkshake sahnesi şimdiden sinema tarihinin kült sahneleri arasına girdi bile;

“Senin milkshake’in var, benim milkshake’im var.
Ben senin milkshake’ini içiyorum.
Hem de kafama dikiyorum.”

Hiç yorum yok: