17 Ekim 2007 Çarşamba

Takım Olmak

Takım olmak

Met-Üst

İnsan niye takım tutar?
İnsan niye bir takımı diğer takımlardan daha ileri,
daha yakın, daha yukarı tutar?
Takım tutmak şart mıdır?
Bir takım tutmadan keyifle maç seyretmek mümkün değil midir?
Takım tutacağımıza, balık tutsak daha faydalı olmaz mı?
Ya tuttuğumuz takım da bizi tutuyor mu acaba?
Takım tutmanın insanın halet-i ruhiyesindeki manevi karşılığı nedir?
Takım tutuyoruz, çünkü:
- Takım tutmamak hiç aklımıza gelmedi ki!
- Babamız, amcamız, abimiz, dayımız, dedemiz tutmuş, tutturmuş bir kere!
- Futbolcularını, renklerini, stadını, semtini, şehrini, yöneticisini, marşını, havasını seviyoruz!
- Başkası tutmasın diye!
- Yalnız olmuyor!
- Birbirimize çok benziyoruz!
- Millet içinde küçük ve gürültülü bir millet olabiliyoruz çünkü o camiayla!
- Hafta sonları bira içmeye, evi, işi, eşi, çocukları boşlamaya vesile oluyor!
- Hiç yoktan canımızı sıkıyor bazen, bedava moral oluyor çoğu zaman!
- Kötünün en iyisi olduğu için!
- Bu takımda pişiyorum, sonra başka takımlara zıplayacam!
- Çok yalnızız be Ata'm!
- Takım tutmuyoruz, bir takıma tutunuyoruz!
- İdeolojiler öldü, duvarlar yıkıldı, dünya globalleşti, tutacak ne kaldı ki!
- Bir takım tutunca haybeden bir sürü rakibin oluyor başka takımlardan, monoton hayatımıza 'ekşın' geliyor!.
- Ben tutmazsam, sen tutmazsan, nasıl çıkar..
- Tut ki karnın acıktı, anneme küstüm, tüm şehir bana küstü, bir kedim bile yok, anlıyor musun Tayyip!
- Takım tutmak sosyalleştiriyor bireyi, deermişim!
- Bir sürü kafa, kafa kafaya verip, kafa tutabiliyoruz bir sürü kafaya, az şey mi!
- Sen de yalnız mısın yoksa benim gibi, özdeşleşelim mi!
- O kadar insan gösteri yapsa, devrim olur be, biz her hafta devrim yapıyoruz!
- Ben ekmeğime bakarım, köfte satıyorum stat önünde, Spor Toto oynuyorum felan!
- Hıncal Uluç lumbagolarıma, Erman Toroğlu siyatiklerime iyi geliyor!
- Her haftasonu o kadar kanalda, o kadar kıllı adam kümtür-sanat konuşsa, daha mı iyi yani!
- Süper taktik sistem, süper taktik!
- Dinde zorlama yoktur!
- Boşver şimdi, döner bıçağı var mı!
- Memleketi de takımlar yönetmiyor mu zaten!
- Sen nasıl bir modelsin anlamadım ki!
- Beyim o takımı tuttuğu için tutuyorum aslında, total fitboldan neyim hiç anlamam ben!
- Bağırıp çağırma, küfür etme özgürlüğümüzü kullanıyoruz!
- Haybeden mevzu çıkıyor, tüm hafta konuşuyoruz!
- 'Biz' ve 'onlar' olmanın tadı bir başka!
- Kocaman adamlar başka türlü nasıl çocuklaşsınlar ki!
- Ben takımda değilim, takım benim içimde!
- Kendimizden sıkılınca kaçıp sığınabileceğimiz başka bir kimlik oluyor!
- Etnik kimliğimize, etkin bir tat katıyor!
- Diğer takım tutanlardan ne eksiğimiz var!
- İçimizdeki boşluğa şahane eko yapıyor!
- Ben bir takım tutmasam, kimin ipinde ki!
- Bal tutan parmağını yalar hesabı!
- Takım görev bekliyor bizden!
- Memlekette Real Madrid vardı da biz mi tutmadık!
- Bana balık verme, balık tutmayı öğret!
- Olaylara da seyirci kalıyoruz zaten!

Hiç yorum yok: